Прочетен: 2493 Коментари: 5 Гласове:
Последна промяна: 27.01.2016 08:39
Тренировъчната въздушна битка се провела на 14 януари тази година над Тихия Океан, в близост до ВВС базата Едуардс (намираща се край Лос Анджелес).
Eдиният самолет е бил Ф-35А, един от по-старите модели Ф-35 на американските ВВС, а другият е бил Ф-16Д Блок 40 – изтребителят, който Ф-35 трябва да замени.
Пилотът на Ф-35 е трябвало да маневрира и да се опита да свали по-стария Ф-16, чийто пилот е трябвало да направи
всичко възможно за да се опита да избяга и на свой ред да атакува Ф-35.
Ф-35 е летял “празен” – без оръжия в оръжейния отсег или под крилата и тялото. Ф-16 от своя страна е бил натоварен с два външни горивни резервоара, което давало на модерния самолет далеч по-голямо аеродинамично превъзходство.
Докладът на пилотите след полета показвал, че въпреки, че Ф-16 е бил допълнително утежнен с два външни горивни резервоара, Ф-35 е “губел инициативата при всеки двубой”.
Ф-35 е конструиран да превъзхожда по всяко отношение по-старото четвърто поколение Ф-16, които са били конструирани през 70-те години на 20 век, като новият самолет може да носи своето гориво и въоръжение във вътрешни отсеци. Въпреки това, по време на тренировъчните битки се установило, че има сериозни аеродинамични проблеми, включително ниска скорост на изкачване.
Пилотът на Ф-35 установил, че не може да си върти удобно главата в кабината на самолета.
“Шлемът е твърде голям за пространството в кабината и ми пречи да виждам зад мен”, се казва в неговия доклад.
Това позволявало на Ф-16 да го заобиколи и да застане зад него.
Пилотът на Ф-35 се опитал да прихване Ф-16 с бордовото 25 мм оръдие, но по-малкия като размери Ф-16 е успявал лесно да се изплъзне. Според пилота на Ф-35, самолетът се представял толкова зле, че няма никакви шансове във въздушен бой на близко разстояние (във видимия обсег, когато самолетите са прекалено близо, за да се използват ракети).
Програмата Ф-35 е съвпътствана от многобройни проблеми свързани както със самата конструкция на самолета, така и със самата цена, която продължава да расте.
През април т.н., американския Конгрес научи, че софтуерът на самолета дава фалшиви сигнали от сензорите през 80% от времето, което може да доведе до още сериозни забавяния на програмата.
www.budnaera.com/201503/1506020481.html
Обама похвали Латинска Америка, Русеф уп...
Лорд дава 10 млн. паунда за главата на О...
27.01.2016 10:35
120 на 0 (сто и двадесет на нула)
моля за коментар.
27.01.2016 10:48
А иначе "невидимия"самолет и совалката бяха "върхът"на американската самолетна и космическа технология. В действителност се оказаха финансова и технологична трагедия...Да не добавям самолета Конкорд...
А иначе за "кацането" на луната,можеш да хвърлиш поглед върху "OMAR44.perso.sfr".
Но разбирам добре юношеското ти опиянение и искрен възторг от холивудските филми...