Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03.2016 14:22 - В чужбина издържам 7 дни, за повече не ми достига егоизъм.
Автор: kuschel Категория: Други   
Прочетен: 4259 Коментари: 9 Гласове:
7

Последна промяна: 07.03.2016 15:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image


Тъгата ще ме убие! Не се живее толкова лесно в чужбина…



Красен Марков  07.02.2016, 14:20  Общество

Пиша ви от Холандия, където живея отдавна…

Като всяко младо момиче и аз мечтаех за чужбина, смятах, че там е раят на земята. Сега, 8 години след като съм щастливо омъжена за холандец, с една дъщеря и двама сина, се питам, коя е моята родина? Коя е родината на моите деца? И щастлив ли е човек далеч от корените си? Съпругът ми е заможен човек и осигурява добре цялото ни семейство, но това не е достатъчно, за да стопли тъгуващото ми сърце. Повярвайте, парите не са всичко на този свят.

Бях студентка, когато се омъжих за Йохан. С дъщеря си забременях в България, но я родих тук. После се върнах в София, за да родя двете момчета – близнаци. Сега и те не знаят какви са. Говорят и български, и холандски, и английски. Аз тъгувам за родината, децата ми също са раздвоени. Прекарват ваканциите при родителите ми и много им харесва в България.

Преди три години ме стегна шапката, грабнах ги и се върнах в София. Така ме беше обсебила носталгията, че нищо не можеше да ме спре да си дойда, дори ако трябваше, щях да се разведа. След 3 месеца обаче пак се прибрахме, защото мъжът ми от мъка по нас се разболя.

Трудно ми е, много ми е трудно, но освен със съвети с нищо не мога да помогна нито на себе си, нито на децата си. Истината е, че предпочитам хляб и сол да ям, отколкото скъпи холандски сирена и деликатеси, далече от близките си. Някой ще каже, че това, моето, си е чиста глезотия, щом всичко ми е наред. Уверявам ви, не е така. Няма човек, който да е живял зад граница и да е заспивал спокойно под чуждото небе. Рано или късно ще се върна в родината, ако ще и на стари години. Иначе тъгата ще ме убие. Вярвайте ми, раят на земята е там, където си се родил.


Дария, po-krasivi.net

sputnik.bg/tagata-shte-me-ubie-ne-se-zhivee-tolkova-lesno-v-chuzhbina/



Margarita Mandulova · 

London, United Kingdom Явно аз съм единствената на която милата родина с нищо не и липсва? Винаги съм се чудила що е това носталгия и повярвайте ми че навсякъде се чувствам добре,само не и в България. 
Познавам много българи, с години зад граница, които се оплакват непрекъснато колко им е трудно и колко им липсва България, аз се чудя защо стоят и се измъчват? Да си се приберат и да бъдат щастливи в една мизерни и абсурдна държава. 
Не знам, явно аз греша нещо и не ми е наред при положение че болшинството тук е на различно мнение. 
Пожелавам на всеки да намери верния за него път и бъде щастлив, било то в България или не.

Violeta Markova · 

Работи в Blekinge Sjukhuset

 

В Швеция съм от 1 година.Всички тръгнали по този път, знаят колко е трудно в началото, но дори с всички трудности предпочитам тук пред това, което България ми предлага като качество на живот. Липсват ми роднините и приятелите. Но благодарение на съвременните комуникации и това не е голям проблем. Всичко е въпрос на нагласа. Светът е едно голямо село, така че горе главите.

Vel Borkov ·  Спортно училище "Г.С.Раковски" ООО..не си само ти..Аз след 17 години живот в ЛОНДОН се прибрах със двете си момчета и съпругата ,която си е Българка и нямаше много убеждаване.Един ден се змислих ,че ако продължим да живеем там с децата ще дойде момент в ,който те ще кажат Англия е моята Родина и ние с жена ми щяхме да бъдем редовните пътници между двете държави! И казах НЕ -не искам да е така. Сега децата са щастливи ,ще помнят бабите си ,игрите на воля,селото и природата. Да не е лесно в България ,но сме си виновни и Аз и Ти и Те -всички.....За съжаление умните и интелигентни хора са избивани с годините от Османската империя ,после Комунистическия геноцид..... и общо взето нямаше да е така ,ако на България не и се налагаше през 40-50 години да започва от начало...Ще се звърнат много хора повярвайте ми ,голяма част от българските емигранти нЯмАт ИЗБОР, иначе отдавна да са тук!младите ще променят живота...

Silviya Dineva И още нещо. Когато си студент летиш в облаците. Трябва да завършиш, да поработиш и да си плащаш сам всичките сметки и тогава можеш да кажеш, че парите нямат значение. Авторката е емигрирала, когато животът в България й е бил изпълнен с мечти и безгрижие. За нея той си е останал такъв. Тя няма представа какво е да имаш три деца в милата ни родина. Вижда всичко от към носталгична гледна точка. Според мен ако се върне и се потрепе малко сама да осигури децата си в България бързо ще изтрезнее и ще осъзнае колко плюсове има в чуждата страна и колко по-безгрижен е животът й там. И не може да обобщава, че всички не заспиваме спокойно под чуждото небе, защото има много хора, включително и аз, на които чуждото небе им е станало мило и колкото и да обичат България, тук намират спокойствието и смисъла да останат. Според мен авторката вместо да се радва на семейството си се е вторачила в една химера, която е един розов облак и е само в главата й. Тя сама си създава проблеми, защото явно няма други такива.

Ето и моя коментар.

Кушел

Ми дайте да и ебем майката на тая скапана държава и да се запилеем всички навън.
Тъпаците нека се мъчат тука. Ако оправят нещо, ще дойдем на готово, ако не оправят, ние нали сми си добре, те да ручат жабетата.
Харесва ли ви? Тук се изказвам като завършен либерал, многонационалник.


Elena Bok ·  Stockholms universitet Sega shte vi kaza kade e problema nikoi "Johan" ( Hans, ili kakavto i da e zapaden maz se interesuva ot tebe kato zena) ti si samo sredstvo da si postigne statusa i da se xvali che ima "prekrasno semeistvo". Tova vi go govoria ne ot zavist zashtoto veche biax zenena za edin perfekten"Gunter" i stanax profesor po sochiolna psihologia v Stockholm. Ne samo makata po Balgaria vi ubiva ami makata che niama toplina v vashia zivot. Detsata vi kakto i moite znaiat mnogo ezichi ama ne znaiat kade im e rodinata a Johan si xaresva poveche kolata ili kashtata ili koraba ot vas. Moia savet e pomislete za sebe si i se mahnete ot tam. Az sreshnax edin istinski maz rusnak i sega se chustvam mnogo dobre i v Shvezia ama predi godini biax vav vasheto polozenie. Ne ostavia Holandskata perfektnost da te unishtozi. Nie sme balgarski zeni imame nuzda ot istinski maze ne ot zapadni bokluzi deto nishto ne struvat. Ti znaesh kakvo imam predvid toi ne se e pobolial ot maka po tebe tova e samo teater da se varnesh che STATUSA mu otiva po diavolite.

Nadejda Lambeva ·  Manager на Chelsea Football Club Браво Елена,точно и ясно,всички знаем манталитета на тия така наречени западноевропейци-лицемери и непукисти до дъното на душите им.

Sasha Mircheva-Angelova ·  Работи в Domino"s Pizza Прибери се в България Дария!Потърси работа,получавай заплата,плащай си сметките на време и прочие...Дано не се налага да водиш децата си в болница ,да плащаш за операция,дано не се налага да си оставяш в къщи защото някое от тях е болно,да но ти стигат парите които сама си изкарваш без помощ от съпруга си,дано колата ти има винетка,дано не се налага да пътуваш често....много други дано...Момиче,родината е една но дома е там където ти е семейството,децата!Лесно е да си грабнеш децата и да ги замъкнеш в Бг защото на теб ти е носталгично,но не търси финансова подкрепа от съпруга си ако го направиш.И вече имаш деца,не са ли те с преориентират пред твоята носталгия.А къде е тяхната родина,те какви са по народност?Защо пълните нета с глупости за своите неволи?Искала чужбина,Еи ти чужбина,искала брак по сметка Еи ти го а сега носталгия ...Боже,човек България умира и хората с нея.

Eleonora Staykova ·  Client Solutions Executive на Credoweb.bg както казват социолозите, изчислявайки от редица данни на прираста, към 2050 г. българите изчезват като етнос, нация и вид. Какво ще бъде на тази територия? Кралство Цигания или Република Цигания? Те ще си решават. Честито на вашите внуци, нещастни малоумни съотечественици! Само не псувайте социолзите по стария хейтърски метод. Не те, а вие сте виновните.

Diana Yankova ·  Paris, France Маргарита,уверявам ви и аз не изпитвам абсолютно никакво чувство на носталгия .Понякога се срамувам,когато виждам как страдат по Родината си мои познати от различни държави.

Galia Nedelcheva ·  ШУ "Епископ Константин Преславски" Само който не е живял в чужбина ,не знае какво е носталгията по РОДИНАТА!ДАНО ЕДНИ ДЕН ВСИЧКИ БЪЛГАРИ В ЧУЖБИНА ДА МОГАТ ДА СЕ ЗАВЪРНАТ ПО РОДНИТЕ СИ МЕСТА В БЪЛГАРИЯ!

Lily Staeva ·  Работи в Facebook Лили Стаева.БЪЛГАРИЯ.
Да,има и такива ,,българи",на които родината не им липсва и предпочитат всяка друга ,пред своята ,,мизерна и абсурдна" страна.За тях не съжаляваме.Те са имунизирани против родолюбие.С една дума-увредени.
Носталгията съществува.Това е ,,болест",при която дори да си в най-богатата страна и ти самият да не си беден,нищо там не ти харесва.Изпитвала съм я и зная,че тя уврежда човека,освен ако не си бил вече увреден.Да,нашата родина днес е бедна и болна,но нима свестен човек се отказва от майка си,ако тя е бедна и болна?

Христо Иванов ·  Работи в Varna ”Днес всичко се е юрнало нанякъде. Като ми кажат "Ще ходя в Германия или Швеция", питам "Що?". Отговарят "Щото там е хубаво". Чакайте, бе хора! Там не е било вечно хубаво, направили са си го. Което ще рече "Абе, копелета, дайте да запретнем ръкави, и при нас ще стане хубаво". /Джоко Росич/
Цяла България НА БУНТ срещу партийната система!https://www.facebook.com/groups/1634292983477934

Nanko Dimitrov ·  Muzikalna akademia sofia
Именно по тези причини, не останах в чужбина.Носталгията ме хващаше за гърлото,само след двадесетия ден,извън България.

Мариана Иринчева ·  Athens, Greece
Nikolai Georgiev , не е така! frown emoticon Виждаш всички преимущества на чуждата страна, но, вечер плачеш за Абсурдистан, с мизерията му, с пътищата от преди новата ера, но.......плачеш. frown emoticon



Lora Kamenova ·  Ronco scrivia на Genova, Italy Мноооого си права. Тъгата ще ни убие. Аз съм на работа и зная ,че ако се прибера не мого да помогна с нищо нито на дъщеря ми и внучето нито на себе си. Много пъти ме е стягала шапката и веднага след това идва спомена ,когато разхождах внучето си и той видя на витрината близалка, а аз нямах пари да му я купя. Но тъгата по роден край и близки ще ме убие.



...



Гласувай:
7



1. kuschel - Да ми се сърди който ще, но да напу...
07.03.2016 14:30
Да ми се сърди който ще, но да напуснеш родината си и да отидеш някъде за да угаждаш на собствения си гъз, за мен е срамно. Няма да споря с никого. Това е мое твърдо убеждение.
Погледнете само тия млади момчета, които бягат от държавите си за да живеят на чужд гръб, вместо да хванат оръжие и да се борят за родината си. Не обичам нагаждачи. Презирам ги.
На половината ми познати внуците са родени в чужбина и едва сричат български с акцент. Позор!!!
цитирай
2. born - Да ми се сърди който ще, но да напу...
07.03.2016 14:52
kuschel написа:
Да ми се сърди който ще, но да напуснеш родината си и да отидеш някъде за да угаждаш на собствения си гъз, за мен е срамно. Няма да споря с никого. Това е мое твърдо убеждение.
Погледнете само тия млади момчета, които бягат от държавите си за да живеят на чужд гръб, вместо да хванат оръжие и да се борят за родината си. Не обичам нагаждачи. Презирам ги.
Но половината ми познати внуците са родени в чужбина и едва сричат български с акцент. Позор!!!

Съгласен на 100 % !
цитирай
3. kuschel - Вел Борков, знае за "комун...
07.03.2016 14:53
Вел Борков, знае за "комунистическия геноцид". Бре бре бре бре. Голям геноцид падна. От пет милиона и четиристотин хиляди, България стана само девет милиона и триста хиляди. Но и той знае. Казали са му баба седесарка и дядо гербаджия.
цитирай
4. kuschel - Viola Vasileva · Sofia Universi...
07.03.2016 15:17
Viola Vasileva · Sofia University
AZ GIVEIA 25 GODINI V ITALIA KRASIVA STRANA,NO NE MI DADE SARCE DA OTIDA DRUGADE PREZ VAKANCIITE DA OBIKALIAM CELIAT SVIAT,NO EDINSTVENO SAMO V BALGARIA SE ZAREGDAM S ENERGIA I MI E XUBAVO VAPREKI OPUSTOSHENIETO OT STRANA NA POLITICITE,CE EDIN DEN STE SE VARNEM BSICKI I TOGAVA DA MU MISLIAT E SAMO EDNA,KATO RODNATA MAIKA SE ZAMENIA TOVA?
цитирай
5. kvg55 - Добра извадка. Никога не съм имал ...
07.03.2016 21:39
Добра извадка.
Никога не съм имал желание да ходя в чужбина,
макар че понякога тук ми е било непоносимо.
Трябва да се борим у нас, за да направим родината
си приятна за живот и работа.
цитирай
6. apostapostoloff - Холандските сирена никак не са скъпи в България.
08.03.2016 09:44
В Лидл можеш да си купиш 1 кг. оригинална холандска "Гауда" само за 12 лв. В Холандия струва два пъти повече, а холандците са вече по- зле платени от българите. Що се отнася до парите, тези тъпи клишета не минават. Парите са всичко, с тях можеш да си купиш всичко- веселие, удоволствие, здраве, живот...

Цялата тази драсканица е една пълна глупост. Има хиляди българи, които си живеят много добре в чужбина. Аз живях цели 11 години в странство и не се чувствах зле. Работата е там, чв в България се чувствам по- добре. В България има освен това по- добри възможности- само тук можеш да спечелиш големи пари и да постигнеш значими неща.

Вижте например Славчо Учиндолски. Простовато момче, бая некадърно, ама направи милиони в България... Милиони спечелиха и ред други посредственици. А от нашите емигранти НИКОЙ не забогатя, никой не се прочу, никой не постигна нищо значително!
цитирай
7. therainss - Аз не мога в чужбина
08.03.2016 14:09
Все едно съм дърво с изтръгнати корени. Т. е. - мъртъв.
цитирай
8. pando - Всеки да си опита късмета
08.03.2016 16:05
Ако не го свърта в България,да замине и да си опита късмета. Тука няма правила.
Говори се много за успелите,но не и за неуспелите и униженията,през които те са преминали...Често "успелите" забравят да кажат цената която са платили...
Според.А.Шварценегер ,за да успееш във САЩ трябва много да си въртиш задника и да се ожениш за момиче от клана Кенеди...
цитирай
9. milady - как да се изкажа по културно...
08.03.2016 20:54
що за глезотии,ох въздишки,егоизъм, и еснафлък слушам тук?!
Един воин няма род, Родина,роднини и топъл юрган,и домашни домати..
той има само един Живот, който трябва ,да се постарае,
да изживее безупречно на тази Земя /К.Кастанеда..
куш ,а знаеш ли девиза на нашите прародители?
„ Никога не замръквай там ,където си осъмнал...
по късно той бива променен...
Никога не умирай там, където си роден..“
жалко за новите българи..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kuschel
Категория: Други
Прочетен: 2376826
Постинги: 505
Коментари: 4339
Гласове: 3212
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031