Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.07.2016 09:45 - Плачът на една майка в писмото й до нас
Автор: drlubenova Категория: Други   
Прочетен: 2151 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 19.07.2016 09:50

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  image        19.07.2016

 

Писмо,изповед,безсилие /не зная как да го нарека/

 

 

        Повод за настоящето е синът ми А.В.  Живеем аз, майка ми и синът ми в едно домакинство. Той е изключително агресивен към мен, заплашва ,хапал че е до кръв със зъби, удрял ме е, не се интересува от здравословното ми състояние, което никак не е добро, не се интересува и от баба си. Майка ми също има сериозни здравословни проблеми. Стаята ,в която се усамотява е като на клошар. До едно време майка ми я почистваше, защото аз с моето здравословно състояние не мога да се справя , но вече се отказахме. В състояние е цяла нощ да заплашва ,да вика на крещейки, че аз съм виновник за всичките му беди, да удри да заплашва , че баба му ще ходи на още един гроб. Три месеца всяка нощ се разправяше с мен за пари , трябвали му три хиляди лева за да играе покер, с това щял да се издържа. До 5-6 часа е в състояние да крещи как ще ме разкъса , как ще се леят кръв и зъби , как той е шефа в тая къща, как ако се върна без пари лошо ми се пише. Някак успяхме да го укротим поне да не рови толкова често в чантата ми.Изключително дребнав, склонен ежеминутно към скандали. Тази седмица изкарахме много тежка нощ с баба му, беше в стаята с нож, размахваше го докато говореше, докато обиждаше, докато ругаеше, удряше ме докато лежа, удряше и баба му. Според думите му на следващия ден това не е било вярно. Съседите слизаха няколко пъти, извеждаха го от стаята няколко пъти, единия път го набиха и той отново дойде. Заплашваше, че кръв и зъби ще се леят. Пребърква всеки ден джобовете ми. Преди да отключи тая жестока агресия му намирах работа на три пъти и трите пъти не успя да се справи с работата.  Не се храни доста често по повече от 24 часа. В състояние е да се снабди с наркотик за по кратко време , отколкото аз със хляб. Почти през цялото време прекарва да търси пари от стари приятели, от който се сети. У дома чупи , блъска, заплашва. Залага в заложни къщи , състоянието му се променя от безпричинно хилене до силна агресия. Синът ми не учи,  не работи и е на 25 години. Такава жестокост към родител и семейство е  невиждана за мен. Пари не получава никакви в последно време, но някак успява да се снабди са наркотик. Търсила съм съдействие от старите му приятели, които оценявам като изключително качествени хора, от мои приятели. Разговорите, търсенето на работа, желанието ми да го ангажирам се нещо се провалиха тотално. 

 

 

    От повече от шест месеца съм наясно че употребява наркотици,  направила съм всичко възможно по силите си да го накарам да отиде на психолог или психиатър. Провали няколко уговорки да се срещнем с лекар , след като е казвал добре ще отидем и после поставя нещата така ,че това не е вярно аз съм си го измислила и съм го манипулирала. Успях някак, случи се даже без да очаквам, че това може да се случи  да го заведа при  Весела Султова. След като толкова пъти се опитвах да го убедя , че трябва да отиде на консултация с психиатър и психолог казах „ -е ,Никола така си я караш даже на един психолог не желаеш да отидеш“. В офиса беше и д-р Любенова и така и тя разговаря с него. Беше изключително агресивен след тая среща, приличаше на луд, беше много уплашен от нещо . Сутринта каза, че ще ходи  да кандидатства за работа в магазин за цигари, беше агресивен и търсеше осем лева за да се подстриже, получи пет от баба си да се подстриже и не го направи. Вечерта като се прибра беше много агресивен и отново рещи , че ще се издържа от покер. Много често е търсил пари, за да ходи да си търси работа, но просто е заради самите пари. Губи вещи, най-вече ключове  и обвинява че му ги крада . Неадекватен е, забравя, променя си мнението доста често и казва, че той е шефа и че живота си е негов.

 

 

      Прибра се от Англия преди една година, където работи 7-8 месеца. Попитах го какво смята да прави в България, защото беше решил да се прибира, отговори да работи и после да завърши образованието си, казах му че се прибира у дома само ако изпълни това което е казал. И предходната година имаше проблеми с това да работи,  даже не си потърси работа, той за 500 лв нямало да работи.

 

 

     Аз страдам от това, че той не желае да се лекува, не разбира необходимостта да се лекува, опасен е за себе си  и за близките си . Заболяването се развива, а аз вече съм толкова дълго в изчаквателна позиция поради така нарачената защита правата на човека. Въпреки загрижеността ми аз не съм в състояние да го накарам да се лекува. Аз не съм в състояние както казах да го убедя, че трябва поне консултация със специалист да проведе . И така формалното съобразяване с волята на сина ми е практически против интереса му, той заплашва близките ми - мен, баба си и себе си. Защо трябва да чакам да отключи и психични проблеми ,  да стават още по-сложни нещата. Защо лечението на зависимостите в България е оставено на самите зависими, които няма да вземат такова решение , болестта според мене е болест на себеотрицанието.  Защо в доста европейски държави има принудително лечение на наркоманиите? Как да се справя аз с тоя проблем, с който и специалисти може би се справят трудно?

 

 

 

 

 

Една майка 

 

Не оставям името си, защото не съм убедена че българските институции са в състояние да ми помогнат най-вече поради ограничителните права на закона.




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: drlubenova
Категория: Други
Прочетен: 2045084
Постинги: 4536
Коментари: 237
Гласове: 2782
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031