Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.04.2020 02:34 - Дарявам ти..., Дари ми...
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 1517 Коментари: 11 Гласове:
16

Последна промяна: 24.04.2020 22:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Дарявам ти една Надежда,
не за подарък теб ненужен,
ни поискана без нужда,
а част от свят за теб копнежен!

Дари ми твой един Копнеж,
не с вяра в мимолетна нежност,
ни от страст, мен не прилежна,
а към мечтите ми стремежен!

Дарявам ти Мечта възможна,
но не от мен" само копнежна,
ни от чужд свят, нам метежен,
а сбъдна за Любов безбрежна!

Дари ми...

image

УВЕДОМЯВАМ ВИ, ЧЕ КОМЕНТАРИТЕ МИ ВРЕМЕННО СА ОГРАНИЧЕНИ! 

 ==============================
За приятели и лични дневници!
==============================
   Уведомявам със съжаление някои мои приятели, че стриктно ще се възползвам от "личните си Права", да не коментирам, и даже въздържам да чета постинги, в които са допуснати блогъри (даже и с "комплиментите" си), които публично, перманентно,  явно, тенденциозно и  организирано обиждат, клеветят, поругават и подлагат на психически тормоз, не само мене, но и тези, за които пишат, без даже да подозират! Нещо повече, даже бих ги приел за техни  подстрекатели и съучастници!
   Така реших защото даже и след този постинг за Надеждата, трябваше да изтърпя това мародерство! Визирах Правата си, защото някои "приятели"се позоваха на техните, да избират събеседниците си, докато са стръв за забавление на други!
    И се чудя дали тези грамотни хора знаят как от хилядолетис,  безкомпромисно и винаги  се е наказвало мародерствот,  и особено по време на криза и война!?Ако ако и Вие не се досещатз,  значи наистина не знаете къде живеете! 
-------
   А защо така написа?
   Ще започна от поантата, посветена на Надеждата, която в една статия беше нарочена за "ненужно и ангажираща психиката", написана навярно по поръча, както и всичко "актуално" напоследък, което изопачава човешките възприятия за света Ви. :-(. Затова пък аз я нарочих за част от един, и естествен, и магически ритуал, без който и душевният ни път е в застой. Надежда - Вяра (Копнеж, Мечта) - Любов (Сбъдване)
   А поводът за стиха е конкретна случка, с каквито ежедневно имаме взимане-даване, но когато им дадем значимо от вниманието си, вземаме и да се размисляме...
  Защо социумът ни е приучил, че изкуството да Вземаме, е критерий за просперитет в живота ни, а трупането на взетото, е гаранция за оцеляването ни в него? До толкова, че Пари сме  му нарекли за "бог", а за банки неговите храмове!
   Въпреки че виждаме как натрупаното се превръща в плява, когато балансът с даването е нарушен, пак завиждаме че даващите имат повече!
   Причината е принципно изконно проста, и не е очевидна само за слепци! Че както всички противоположности в живота ни, взимането и даването се нуждаят от естествен и взаимен баланс, за да са в Хармония...!  В естественото ни общуване, те са кванти на едно и също действие, но в различна посока!
   Сетих се че даже в древните нордически Руни, Гифy - (Give - Дарявам, Отдавам) и Уиня - (Win - Печеля, Придобивам, преВземам) са тълкувани във взаимен баланс! Хе...! Ами че и без тях може да гадаем кога едното е предпоставка за другото, и кога не му е дошло времето... :-)))

   Затова поздравявам с Kygo - Happy Now - Бъдете Щастливи Сега, и посрещнете пролетните си надежди и ги споделете!
Be Hoppy Now :-))
   А за карантинната депресия, предлагам едно Послание за Надежда - A Message of Hope - Inspirational Video.  Ако не знаете езика, и визията на клипа е послание за Надежда! 







Гласувай:
19



1. valeska - Благодаря, Лекс!
04.04.2020 08:20
Надеждата е светлия избор!
цитирай
2. lexparsy - И аз благодаря за съпричастното ти разбиране Валеска!
04.04.2020 09:30
valeska написа:
Благодаря, Лекс!
Надеждата е светлия избор!

Бих добавил и Светло Начало... !
Светли и пролетни надежди ти пожелавам!
цитирай
3. ok3223 - Слаабичко стихо... с куха мисъл, смисъл и техника.
04.04.2020 10:28
прилежна, ... "валежна." Свят за теб "копнежен"... Има едни книжки "Теория на стиха" и "Теория на литературата" в библиотеките...
Прочети... БОТЕВ, Вазов, Славейковците, К. хРИСТОВ, Явроров, Дебелянов, Смирненски, Вапцарав ... НЕЩО ОТ Гьоте, Хайне, Шилер, Пушкин, Лермонтов, Байрон, от Шекспер и тн. НЕЩО написано от големите френски и италиански поети. И МНООГО НЕЩА ЩЕ ВИ СТАНАТ ЯСНИ. Ок
цитирай
4. lexparsy - Благодаря ти за този обосновано критичен коментар Сашо!
04.04.2020 11:53
ok3223 написа:
Слаабичко стихо... с куха мисъл, смисъл и техника.
прилежна, ... "валежна." Свят за теб "копнежен"... Има едни книжки "Теория на стиха" и "Теория на литературата" в библиотеките...
Прочети... БОТЕВ, Вазов, Славейковците, К. хРИСТОВ, Явроров, Дебелянов, Смирненски, Вапцарав ... НЕЩО ОТ Гьоте, Хайне, Шилер, Пушкин, Лермонтов, Байрон, от Шекспер и тн. НЕЩО написано от големите френски и италиански поети. И МНООГО НЕЩА ЩЕ ВИ СТАНАТ ЯСНИ. Ок

   Не знам дали ще те разочаровам, но вече съм ги прочел тези от списъка ти личен, и сега често до тях се допитвам...
   Ама аз нямам самочувствие на признат поет, и се уча бе Сашка! А даже и Вазов би се усмихнал на предизвикателството ми, да си доставя думи с "ж" в конструкцията на стиха, без да се губи контекста и посланието.. ;))
   А защо ли, атракция на твоята душевна образователност, е качеството на поезията ми, а не нейното послание, тъй нужно на всички в тези времена, а може би и на тебе?
   Но и още се размислих..., Защо след като си ги прочел, ти трябваше да ги цитираш вместо да подбереш много по кратки и поетични слова, които подразбрано да включват и авторите, които аз съм прочел а пък ти не...? :-))))
   Емпатично ти съчувствам, че може би визираш в мен някой образователно проблемен младеж с който не можеш да се справиш!
  
    Пак благодаря, и само се надявам че сме си били взаимно полезни за размисъл!

П.П. Предварително Предсказано, и понеже предричам твоето желание за конструктивен дебат, признавам че не можем да си бъдем полезни? Затова примирено те моля да не ми досаждаш с безспирни коментари (поне не обидни, като на Апостолофф и Юлка)!
   Ако се обичаш, просто чети друга поезия и проза, която харесваш! Избор имаш, даже и в блога!

П.  Понеже прегледах твоя профил, и искам и аз еднократно да ти върна размисли, не се зачудих, защо твоите оплаквателни порицателности имат едва 2% популярност за 13 години, срещу моите 80% за 3..., докато същевременно се боря срещу пошлостта, обидите, интригите, помпането на "любимци", и всички други морални пороци на блога!
   И ако се взреш ще видиш, че премествам поетичните си опити в лични дневници, щом се натрупат повече от 2-3 в популярни, където най-отгоре е и ЧучуЛигата, която не знам как ще критикуваш! :-))))
цитирай
5. missana - На мен пък стихът много ми хареса.
04.04.2020 18:04
Некомпетентното мнение на Окейчо Таксиджиев нищо не означава. Ако той самият беше прочел книжките, които препоръчва на другите, нямаше да проявява такова невъзпитание и неуважение към един творец, какъвто безусловно си ти, Лекс. Поздравявам те за оригиналния стих!
цитирай
6. lexparsy - Започнах да си търся адекватна дефиниция за "творец" Младен... ;)
04.04.2020 21:29
missana написа:
На мен пък стихът много ми хареса.
Некомпетентното мнение на Окейчо Таксиджиев нищо не означава. Ако той самият беше прочел книжките, които препоръчва на другите, нямаше да проявява такова невъзпитание и неуважение към един творец, какъвто безусловно си ти, Лекс. Поздравявам те за оригиналния стих!

      Много благодаря за мнението ти на което много държа!
   Но аз май излизам от всички рамки и дефиниции на наложеният ни социум за творец който очаква да бъде чуто посланието му за надежда и усмивки, а не да бъде оценявана поезията му, като изложена за продан на битака... :-((
   Извини за споделянето ми като на приятел... от рано сутринта получих толкова много обиди и подигравки, даже и заплахи че Аз самият се нуждая от Надежда, че има оцелели от една друга пандемия живи хора!
   Разчитайки на усмивки написах коментар при една поетеса, която призовава за това... И знаеш ли какво последва брат? Коментарът ми веднага беше открит и подигран от "нашата приятелка" А след като го изтрих, поетесата каза че "това не я притеснява! :)" Цитатът е заедно с усмивката :(! А после ли? Ами последва лично съобщение от "приятелката на блога", в което имаше освен нецензурни гнусни обиди, но и заплахи, че ще бъде разказан личният ми живот... :-(((((((

   Започвам да се чувствам като участник във филм на ужасите, където съм единствен оцелял сред зомбирани, и приятели даже, сложени под изкуствена карантина, докато "извънземните" си довършат някои организационни мероприятия, за които не са им нужни свидетели... :-))) Между другото 5G клетките неспирно и повсеместно се инсталират... Така че имаме "свобода на словото", но всъщност не знаем дали мислите са си наши приятелю!
   С" нескопосаната" си поезия намеквам и за много други неща, доста по-сложни за разбиране, от един призив за споделени надежди и усмивки...! И си внушавам, че май поради тази причина някои хора са ме нарочили за изгонване от блога, и да спра да споделям с приятелите си даже! Както виждаш всички се страхуват да кажат и едно здрасти в постингите ми! Ами май защото ще бъдат нападнати по същия начин както аз в момента!

   Извини и благодаря за споделянето Младен, но имам нужда да си го кажа поне на себе си даже!
   Знаеш какво ти пожелавам защото въображението ми вече не работи за да го изкажа... :-))))
цитирай
7. tonsun - Здрасти, Лекс! На всички поет...
04.04.2020 22:12
Здрасти, Лекс!
На всички поетични критикари подари по едно глухарче... да си го духат.
Не всеки може да бъде Ботев, Вазов, Пушкин, Неруда... Но това и никому не е нужно. Стилът ти е странен, но именно в този начин на изказ е привлекателността на стиховете ти. Поне за мен. И ако другите не са го разбрали и усетили... това си е само за тяхна сметка.
Бъди здрав и спокойна вечер.(hi)
цитирай
8. lexparsy - Благодаря и за твоята инжекция за болната ми поетичност Тонсън :-))
04.04.2020 23:09
tonsun написа:
Здрасти, Лекс!
На всички поетични критикари подари по едно глухарче... да си го духат.
Не всеки може да бъде Ботев, Вазов, Пушкин, Неруда... Но това и никому не е нужно. Стилът ти е странен, но именно в този начин на изказ е привлекателността на стиховете ти. Поне за мен. И ако другите не са го разбрали и усетили... това си е само за тяхна сметка.
Бъди здрав и спокойна вечер.(hi)

   Явно не отговарям на "коронованите" критерии на блога, а камо ли сравняван с носителите на истински корони в жанра!
   Чувствам се утешаван като хлапе, пуснало се по пързалката надолу с главата, и изгубих Надежда, че ако пак го сторя, ще усмихна поне другите деца... :-))) Майките и бащите ме поругаха пред тях, и искат да ме изгонят от детската площадка въобще... а    Те като си тръгнат Там идват луди пияници и дрогирани.., Аз докато ги чакам да се наиграят, ме обвиняват че съм от тях брат...
   А понеже на мене ми се играе, ще взема да хвана гората, че там има дървета за катерушки и други пернати и крилати, поне да си гукаме с тях... :-))))

   Надявам се че поне тебе усмихнах Тонсън, че да оправдая изгубените си Надежди и време с този постинг...,Но знам че ти и без това го правиш, и се надявам да продължиш смело да го споделяш!

П. Забравих да се извиня предварителна че ще се огранича да коментирам и при теб защото виждам че и там ме очаква вечната контрольорка на блоговите контакти! И дебне както днес да оплюе коментара ми а след това да ме заплаши в лично съобщение как щяла да издаде личния ми живот на обществено достояние, че и на децата ми които често споменава! Навярно и ти имаш досие в блогове я архив брат! А до моето трябва да се домогне че като си пише биографията да включа ме спомняне и от мен случки и характеристики от битието ми... :-))) Само да ти кажа предварително, Защото аз не подозирах, че три години вече съм тормозил блога със своята некомпетентност, простотия и неграмотност и т.н....
Ще се четем, и ще си пращаме по гълъбите послания брат! Аз с тях си контактувам по-добре и нямам никаква нужда от блога!
цитирай
9. tonsun - Аз пък си мислех, че Приятелите са за ...
05.04.2020 00:49
Аз пък си мислех, че Приятелите са за това... Да казват истината.. А истината, поне според мен е, че странният ти поетичен изказ по който разказваш за нещата, които те вълнуват, е това, което те прави уникален...А да си странник в поезията... това вече е интересно. И въобще не те утешавам,... просто споделям наблюденията си.
цитирай
10. lexparsy - Очевидно грешно си изтълкувал написаното от мене Тонсън!
05.04.2020 01:07
tonsun написа:
Аз пък си мислех, че Приятелите са за това... Да казват истината.. А истината, поне според мен е, че странният ти поетичен изказ по който разказваш за нещата, които те вълнуват, е това, което те прави уникален...А да си странник в поезията... това вече е интересно. И въобще не те утешавам,... просто споделям наблюденията си.

Напротив, имам те за приятел с който мога да споделя, но и да съобразя мнението си. Но явно и семплите ми послания и доброто отношение и споделено за усмивки настроение, без да обидя никой за три години е твърде сложно и непригодно за този блог. Всеки има своята среда, която си извоюва и заслужава! А аз не желая да съм жертва сред овчедушието на тази!
Моите уважения и добро отношение имаш!
цитирай
11. lexparsy - Понеже си ограничавам коментарите временно,
05.04.2020 04:41
като последен в този постинг ви пускам днешни отговори на опита ми за послание за надежда и усмивки от все още любими ва събеседници, с които предпочитате да споделяте и да се забавлявате, както и със заучените им комплименти за стръв, така и с естествената им фразеология, упражнявана от години върху жертвите посетили постингите Ви.

========
РАЗГОВОР С MILADY
дрънкало..и аз ти съчувствам..
кога е@еш..бе,кратунко..
след като по цяла нощ обикаляш
дртите моми, и баби, по блокето като..гладна мишка..
ее, затва имаш и 80%..
невиждано грозна лепкаа. признавам.
и спри да ме цитираш, оХлювв
не ме карай да те описвам..публично..

========
06:18 - Аз ще ти даря една тарга
от: apostapostoloff За постинг: Дарявам ти..., Дари ми...
с "Дядова усуканица". То цял месец да си таралянкан и да напишеш още по- големи щуротии.
И още нещо... Тези твои обяснения са напълно идиотски, защото златното правило гласи: "Обясненията нищо не обясняват!"
Пък и никой не ти иска обяснения, не ги очаква от теб. Защото никой не го е еня защо си написал поредната си дивотия.

========
09:21 - Ама гледам, че баба Юла Миризливото
от: apostapostoloff За постинг: Дарявам ти..., Дари ми...
те е оставина мира. По- рано твоите изгъзици и щуротии много я дразнеха и тя здравата те попържаше. Изглежда, че и е писнало от теб и те е заебала. То твоите дивотии край нямат.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1363877
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375