Постинг
02.06.2016 06:16 -
Ясно е защо евроогъзените педали и явно, и тайно ненавиждат Ботев, защото още в средата на ХІХ век е прозрял лицемерието на тогавашния Европейски съюз и НАТО.
Автор: kuschel
Категория: Други
Прочетен: 3140 Коментари: 10 Гласове:
Последна промяна: 02.06.2016 06:30
Прочетен: 3140 Коментари: 10 Гласове:
7
Последна промяна: 02.06.2016 06:30
Атанас М. Чалъков
Вижте прозрението на гения Ботев!
Това прозрение минава през 3 века, за да звучи актуално и днес. Именно затова го гледат "под око" безродниците. Не, те не го ругаят открито, нямат тази смелост, но се свиват като мишки и само го подминават. Липсват любимите им тромби и дитирамби. Знаете ги кои са..., вижте им стените във фейса, дали някои от тях ще почетат датата на падналите за независимостта на България. Не няма да видите такива възторзи. ЗАЩО ЛИ?
Дописка за в-к „Нова България“, Букурещ, 3 май 1876 – написана непосредствено преди Христо Ботев да поеме към Дунавския бряг
Захваща се вече драмата на Балканския полуостров. Многославният восточен въпрос, който до вчера се мислеше за непроменим на политическата сцена на Европа, стъпи вече в своя трети акт и няма вече съмнение, че той ще да се изкара до край. Първият акт захванаха юначните братя херцеговинци; вторият премина в безполезни стратегически, и дипломатически пантомими от страна на Сърбия и на Черна Гора; а третият, на който началото трябваше да бъде край на безчовечното турско господство и в който трябваше да участвува всичкият южнославянски хор, се захвана само от нашия нещастен и до край убиен български народ.
Телеграфът и частни наши писма ни донесоха известието, че всичката пловдивска каза е потънала в кръв и бунтът е обхванал средата на Балкана от Сливен и до Троян, и Средна Гора от Панагюрище до Стара Загора. Други така също верни известия ни дадоха да разберем, че и нашите шопи в Пирот и в Белоградчик са дигнали топора си против своите петвековни кръвопийци. Освен това, железницата между Варна и Шумен е прекъсната, а това е знак, че и в Дунавския вилает нашето народонаселение е присъединило и ще присъедини своите яки мишци в съсипването позорните вериги на робството. С една дума, българският бунт е влезъл вече в своите права и борбата се е захванала с всичката своя отчаяност. Касапницата ще бъде страшна и отвратителна, жертвите ще бъдат безбройни и от двете страни. Но треперете, тирани! Полудейте, дипломати! Късайте си косата, велики царе юдейски на капитала! Босфорският идол ще падне, „болният човек“ ще да умре и вашите безбройни капитали ще да потънат в помията на турския разврат и в свещената кръв на нашата свобода.
Тука не е Меншиков в Цариград и Русия със своите казаци на Дунава, против която да станете и избиете цели 800,000 живи същества и да потрошите повече от 8 милиарда франка, за да опазите европейското равновесие. Тука не е Сърбия и Черна Гора със своите дълбокоумни князе и дипломати, против които да употребите игото и махмузите на г. Андраши, за да ги накарате да не разбъркват сдружения „общи мир“. Тука не са ромънските трима патриоти, които за едно „аферим“ от страна на турците са готови да пазят своята строга неутралност до такава степен, защото от страх за своя латинизъм би били готови да ни изпроводят там, където са изгинали техните прадеди Бранковяни.
Тука е гласният, отчаяният и мъжественият седеммилионен български народ, който в продължение на цели пет столетия е носил на плещите си най-безчовечното робство в Европа и който днес въстава и иска от света едно от тия две неща: или свобода, или смърт! Тука е неумолимата логика на историята, на която сентенцията е унищожение на старото, на гнилото и на несъвременното, и живот на новото, на здравото и на човеческото.
Ще може ли някой да отстрани тая сентенца и да накара природата да влезе в друг път? Ще поиска ли общочовешкият деспотизъм да се турне още веднаж против стремленията на нещастната турска рая? Ние знаем твърде добре, че в Европа, която се гордее с всякакви „богоугодни“ и „человеколюбиви“ учреждения и в която има съставени общества даже за състрадание към животните, – в тая съща Европа е съществувал и съществува заговор против освобождението на южните славяни и въобще против свободата на всичкото човечество; ние знаем така също, че тоя заговор е олицетворен в така наречената европейска дипломация, на която проводник в настоящето време е благородният татарски граф Андраши; знаем най-после, че всичките дипломатически доброжелания на Европа да се облекчи чрез някакви си административни реформи животът на турската рая, не са нищо друго, освен желания да се отстрани за време окончателната смърт на Турция и да се задържи с това причината на една кървава общеевропейска война, в която една или две държави да могат безпрепятствено да хвърлят жребии връз ризите на Турция — една Босна и Херцеговина, а друга на Цариград и на всичките черноморски богати страни.
Следователно — твърде близо е до ума, че и в тоя случай дипломацията ще се притече със своите политически услуги и ще се опита да излъже въстаналата рая така също, както е лъгала, лъже и се приготовлява последен път да излъже отчаяните вече херцеговинци. Но късно е вече! Нека дипломатите смятат „раята“ за скотове, нека Андраши пише реформаторски ноти, нека и европейската официална журналистика оплаква упорството на въстаналите; ние вярваме и мислим, че всичко това ще има смисъл до тогава, докато силата на гладиаторите придобие почтителност както пред своите врагове, така и пред своите неприятели, т. е. Европа ще има право и повод да се намеси със своите „человеколюбиви“ предложения само тогава, когато въстанието се ограничи само в една или две провинции. Повдигне ли се всичкият български народ, излязат ли из своите граници Сърбия и Черна Гора и не съгласят ли се херцеговинците и бошанците да положат оръжието си и пред втората нота на Андраши, то въпросът е решен и свободата на Балканския полуостров е осигурена. Не в тая ли ера влизаме ние?
От приятел от фейсбук
Поздрави от Христо за дугите...
Абе искам да те питам нещо, ама ти нямам...
Ботев - Бог на българската поезия
Абе искам да те питам нещо, ама ти нямам...
Ботев - Бог на българската поезия
Колко тъп малоумник трябва да си за да допуснеш дори за миг, че евроамериканксите изроди ни мислят доброто. Както преди, така и сега, те са врагове на православието и единствения им интерес към тая част на света е към териториите, а не към хората.
цитирайКРАТКИ ИЗВАДКИ ОТ в.“ТЪПАНЪ"
Препоръки на Христо Ботев : „ОБЩИ ПРАВИЛА ЗА ЧЕЛОВЕЧЕСКИЙ ЖИВОТ“
Печели пари, живей охолно,грижи се само за себе си и прави сичко само за пари,за да бъдеш благополучен на тоя свят.
Ако искаш да бъдеш човек самостоятелен и независим от никого,ти никога не се води по твоите убеждения, ами сякога слушай онзи, който има по-много пари от тебе.
За да бъдеш приличен и приятен всекиму, бъди с две лица.
/ ТЪПАНЪ г.1,бр. 11 от 8 септември 1869 г. /
Жестоко осмива егоистичното (нео)либелално мислене. И какво се е променило от тогава? Новите ни поробители насаждат същия морал.
цитирайПрепоръки на Христо Ботев : „ОБЩИ ПРАВИЛА ЗА ЧЕЛОВЕЧЕСКИЙ ЖИВОТ“
Печели пари, живей охолно,грижи се само за себе си и прави сичко само за пари,за да бъдеш благополучен на тоя свят.
Ако искаш да бъдеш човек самостоятелен и независим от никого,ти никога не се води по твоите убеждения, ами сякога слушай онзи, който има по-много пари от тебе.
За да бъдеш приличен и приятен всекиму, бъди с две лица.
/ ТЪПАНЪ г.1,бр. 11 от 8 септември 1869 г. /
Жестоко осмива егоистичното (нео)либелално мислене. И какво се е променило от тогава? Новите ни поробители насаждат същия морал.
КАКВА ЩЕ БЪДЕ ЗА БЪЛГАРИТЕ НОВАТА ГОДИНА 1870 ?
Тя ще бъде пак такава, каквато е била миналата. Българите ще бъдат пак такива, каквито са биле и сякога: и тази година един ще тегли на дясно, а други - /на/ ляво: и таз година едни ще работят за себеси, а други - за другиго: и таз година едни ще се мъчат да теглят вежди, а други да вадят очи: и тази година едни ще се радват, а други ще плачат, с една реч – и тази година едни ще имат какво да ядат, а други ще гладуват.
Българските вестникари както сякога, тъй и таз година ще се оплакват от бадеваджии /келепирджии, б.м./ и неплатници: чифутството, скъперничеството и вариклечието,и таз година ще го има у много българи: фарфаронади /празнословия, б.м./ ,софизми, лъжи, хвалби и обещания колкото щете и тази година./струва ми се че виждам някаква аналогия, б.м./
Българският народ и тази година ще търпи турското иго, / не османското присъствие бл. моя/ ако той още се надява на другиго да го освободи: турското правителство, както сякога, тъй и тази година ще лъже българите с черковния въпрос:Али паша и тази година ще съставя цели стада с шпиони от разни кокалогризци,/ тази дума ме изпълва с реалистични усещания ,бл. моя/ за да се бори с българските тайни комитети:българските представители по въпросът ще киснат в Цариград, / днес е знайно каде: я в Брюксел, я във Вашингтон, преди беше първо в Берлин, сетне в Москва,бл. моя / без да вършат нищо /както и днес пак да не вършат нищо, б.м./: българските владици и тази година ще се карат помежду си кой от тях да стане патрика и кой да гризе по-големият кокал. / Твърде актуално ,нали? б.м./
/ТЪПАНЪ, г.1, брл15 -16, от 13 януари 1870 г/
цитирайТя ще бъде пак такава, каквато е била миналата. Българите ще бъдат пак такива, каквито са биле и сякога: и тази година един ще тегли на дясно, а други - /на/ ляво: и таз година едни ще работят за себеси, а други - за другиго: и таз година едни ще се мъчат да теглят вежди, а други да вадят очи: и тази година едни ще се радват, а други ще плачат, с една реч – и тази година едни ще имат какво да ядат, а други ще гладуват.
Българските вестникари както сякога, тъй и таз година ще се оплакват от бадеваджии /келепирджии, б.м./ и неплатници: чифутството, скъперничеството и вариклечието,и таз година ще го има у много българи: фарфаронади /празнословия, б.м./ ,софизми, лъжи, хвалби и обещания колкото щете и тази година./струва ми се че виждам някаква аналогия, б.м./
Българският народ и тази година ще търпи турското иго, / не османското присъствие бл. моя/ ако той още се надява на другиго да го освободи: турското правителство, както сякога, тъй и тази година ще лъже българите с черковния въпрос:Али паша и тази година ще съставя цели стада с шпиони от разни кокалогризци,/ тази дума ме изпълва с реалистични усещания ,бл. моя/ за да се бори с българските тайни комитети:българските представители по въпросът ще киснат в Цариград, / днес е знайно каде: я в Брюксел, я във Вашингтон, преди беше първо в Берлин, сетне в Москва,бл. моя / без да вършат нищо /както и днес пак да не вършат нищо, б.м./: българските владици и тази година ще се карат помежду си кой от тях да стане патрика и кой да гризе по-големият кокал. / Твърде актуално ,нали? б.м./
/ТЪПАНЪ, г.1, брл15 -16, от 13 януари 1870 г/
Извадка от в.“Будилник“
РАЗПИС ЗА НАГАРАДИ
1. В държавите, дето има най-много свободни хора, има най-малко шпиони. А в държавите, дето има най-много шпиони, има най-малко свободни хора. Защо това е тъй?
2. Дали в ония първи държави затова има свободни хора, защото няма шпиони, или затова няма шпиони, защото има свободни хора – а в тия държави дали затова няма свободни хора, защото има шпиони, или затова има шпиони, защото няма свободни хора?
3. Какъв лек да се намери на това? Дали не би било добре да се преместят свободните хора в ония държави, дето има много шпиони,или шпионите да се преместят в ония държави, в които има много свободни хора?
Тия въпроси желаем колкото е възможна по-скоро да се решат.Който ги реши добре, ще добие уверение за Нашата особена благонаклонност /което нам нищо не струва, но и него нищо не ще ползува /
/ БУДИЛНИКЪ, г. 1, брой 3 от20 май 1873 ./
цитирайРАЗПИС ЗА НАГАРАДИ
1. В държавите, дето има най-много свободни хора, има най-малко шпиони. А в държавите, дето има най-много шпиони, има най-малко свободни хора. Защо това е тъй?
2. Дали в ония първи държави затова има свободни хора, защото няма шпиони, или затова няма шпиони, защото има свободни хора – а в тия държави дали затова няма свободни хора, защото има шпиони, или затова има шпиони, защото няма свободни хора?
3. Какъв лек да се намери на това? Дали не би било добре да се преместят свободните хора в ония държави, дето има много шпиони,или шпионите да се преместят в ония държави, в които има много свободни хора?
Тия въпроси желаем колкото е възможна по-скоро да се решат.Който ги реши добре, ще добие уверение за Нашата особена благонаклонност /което нам нищо не струва, но и него нищо не ще ползува /
/ БУДИЛНИКЪ, г. 1, брой 3 от20 май 1873 ./
Ботев е вярвал с цялото си същество, че на българския бряг ще бъде посрещнат от хиляди българи желаещи свободна България! Не е бил посрещнат от никого. Нещо повече, голяма част от българските мъже се крият и не са отключвали къщите си, когато четата на Ботев е преминавала през техните населени места. Тъжна истина, но в нас живее и такава природа. Изоставен и сам с шепа верни мечтатели Ботев повежда неравна битка срещу наемници- черкези. Убит е като куче с никакви шансове дори за частична победа. Отвличането обаче на кораба "Радецки" е отразено в европейските медии повече от априлското въстание и изиграва своята рола! Това е всичко.
Заради бурният си нрав и висока образованост Ботев е рецитирал стихове срещу султана на площада в Калофер. Целта му е била да не се страхуват българите и да въстанат срещу тиранията. И това негово начинание е било неуспешно и неразбрано от простолюдието! Както казва народното творчество:"Една ръка не пляска". Не пляска, уважаеми българи!
А Ботев ще си остане голям, дори пред лицето на днешните чорбаджии и съвременната рая, която продължава да живурка в комплексарското си лустро на лично вътрешно противоречие...
цитирайЗаради бурният си нрав и висока образованост Ботев е рецитирал стихове срещу султана на площада в Калофер. Целта му е била да не се страхуват българите и да въстанат срещу тиранията. И това негово начинание е било неуспешно и неразбрано от простолюдието! Както казва народното творчество:"Една ръка не пляска". Не пляска, уважаеми българи!
А Ботев ще си остане голям, дори пред лицето на днешните чорбаджии и съвременната рая, която продължава да живурка в комплексарското си лустро на лично вътрешно противоречие...
Изповядвам единний светъл комунизъм, поправител недъзите на обществото!
Вярвам в единната обща сила на человеческий род на земното кълбо, за да твори добро.
И в единний комунистически ред на обществото, спасител на сички народи от вековни тегла и мъки чрез братски труд, свобода и равенство.
И в светия животворящ дух на разума, укрепляющ сърцата и душите на сички хора за сполуката и тържеството на комунизма чрез революция.
И в единното и неделимо отечество на сички хора и обща собственост върху сички имоти.
Изповядвам единний светъл комунизъм, поправител недъзите на обществото.
Чакам събужданието на народите и бъдащий комунистически строй на целия свят.
Галац, 20 април 1871 г.
Хр. Ботйов
„…сяко едно правителство е заговор, съзаклятие против свободата на човечеството….“
„…законът е напечатан само за робовете…“
ПОКЛОН
цитирайВярвам в единната обща сила на человеческий род на земното кълбо, за да твори добро.
И в единний комунистически ред на обществото, спасител на сички народи от вековни тегла и мъки чрез братски труд, свобода и равенство.
И в светия животворящ дух на разума, укрепляющ сърцата и душите на сички хора за сполуката и тържеството на комунизма чрез революция.
И в единното и неделимо отечество на сички хора и обща собственост върху сички имоти.
Изповядвам единний светъл комунизъм, поправител недъзите на обществото.
Чакам събужданието на народите и бъдащий комунистически строй на целия свят.
Галац, 20 април 1871 г.
Хр. Ботйов
„…сяко едно правителство е заговор, съзаклятие против свободата на човечеството….“
„…законът е напечатан само за робовете…“
ПОКЛОН
Изкушавам се да кажа на педала Досарян да се @бе в тъпия мозък, но няма да го направя в тоя тържествен ден. Отлагам за утре.
цитирайCamarade!
цитирайЕстествено, че ще ти хареса на теб, макар, че се правиш на ироничен.
цитирайАха, постинга за Ботев с БАН??? Браво, господа модератори, браво!
цитирайТърсене
Блогрол